De foutcode E01 op een Beko vaatwasser betekent dat de vaatwasser geen water wegpompt. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken voor dit probleem. Hier zijn een aantal stappen die u kunt volgen om het probleem te proberen op te lossen:
Controleer de toe- en afvoerslang: Zorg ervoor dat er geen knikken in de slang zitten die de waterstroom zouden kunnen belemmeren.
Controleer het filter: Als het filter verstopt is, kan het water niet goed wegstromen. Maak het filter voorzichtig schoon onder de kraan. Trek het onderste rek uit de vaatwasmachine om bij het afvoerfilter te kunnen. Verwijder het filter uit de onderkant van het apparaat en maak het onder de kraan schoon.
Controleer of de waterafvoer verstopt is: Als de afvoer verstopt is, kan dit ook het wegpompen van het water belemmeren. Maak de waterafvoer eventueel schoon.
Maak de vaatwasser schoon: Dit kan helpen om vastzittend vuil te voorkomen dat de waterafvoer kan blokkeren.
Controleer de deur: Als de vaatwasmachine detecteert dat de deur open is, kun je het apparaat niet starten. Zorg ervoor dat de deur van het apparaat goed gesloten is en dat je een vergrendelingsgeluid hoort. Als dat niet het geval is, controleer je of de deur gebroken of gebarsten is. Als de vergrendeling niet goed werkt, neem je contact op met een erkende onderhoudsmonteur.
Als na het volgen van deze stappen het probleem zich blijft voordoen, kan er sprake zijn van een technisch probleem zoals een probleem met het verwarmingselement of de thermostaat van de vaatwasmachine.
Als het probleem aanhoudt na het controleren van deze mogelijke problemen, kan je best overwegen om verder te zoeken naar een ervaren witgoed hersteldienst zoals Herstelservice.
Reparatie aanvragen?
Reparatie is meestal binnen 24 uur al mogelijk, hoe eerder u belt – hoe sneller de technieker uw apparaat herstelt!
Wij zijn open en bereikbaar van maandag tot Zondag van 08:00 tot 21:00
Wij zijn een witgoed reparatie bedrijf met een landelijke dekking, onze techniekers zijn echte experts als het gaat om het repareren van wasmachines, vaatwassers, drogers en koelkasten.
Uiteraard geven wij op de uitgevoerde 3 maande reparatie garantie, je kunt hiernaar vragen tijdens het reparatiebezoek van onze technieker.
Vaak hebben wij het benodigde onderdeel al in onze werkbus liggen, mocht er toch een onderdeel nodig zijn dan wordt er vaak een tweede reparatiebezoek ingepland door de technieker. U betaalt hier geen extra kosten voor.
Wilt u uw afspraak annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Heeft u een afspraak die u binnen 24 uur wilt annuleren?
Dan brengen wij annuleringskosten in rekening.
Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden? Neem dan telefonisch contact met ons op op +32 493 45 15 55
Heeft u nog vragen over onze diensten?