De foutcode E43 op een Bosch wasmachine kan verschillende oorzaken hebben, afhankelijk van het specifieke model en de omstandigheden. Hieronder staan een aantal mogelijke oorzaken:
Versleten koolborstels: De E43 foutcode duidt op een probleem met de koolborstels van uw Bosch wasmachine. Deze borstels zitten rondom de trommel en zorgen ervoor dat de trommel kan draaien. Als u uw Bosch wasmachine al lange tijd gebruikt, kan het zijn dat de koolborstels versleten zijn. In dat geval draait uw trommel mogelijk niet meer.
Motorproblemen: De E43 foutcode kan ook aangeven dat er een probleem is met de motor van de wasmachine. Dit kan te maken hebben met de koolborstels, maar het kan ook iets anders zijn. Bijvoorbeeld, de motor kan overbelast zijn als de wasmachine te veel beladen is.
Tachosensor defect: De tachosensor, die het aantal omwentelingen van de motor registreert, kan ook defect zijn. Dit kan leiden tot problemen met de rotatie van de trommel en de E43 foutcode veroorzaken.
Tank lock of blokkade: Er kan een vreemd voorwerp vastzitten in de tank tijdens het wassen, of de tank zelf kan geblokkeerd zijn. Dit kan de E43 foutcode veroorzaken als de trommel daardoor niet meer vrij kan draaien.
Defecte lager: De lager kan uiteindelijk falen, waardoor de trommel niet meer kan draaien en de E43 foutcode kan optreden.
Als het probleem aanhoudt na het controleren van deze mogelijke problemen, kan je best overwegen om verder te zoeken naar een ervaren witgoed hersteldienst zoals Herstelservice.
Reparatie aanvragen?
Reparatie is meestal binnen 24 uur al mogelijk, hoe eerder u belt – hoe sneller de technieker uw apparaat herstelt!
Wij zijn open en bereikbaar van maandag tot Zondag van 08:00 tot 21:00
Wij zijn een witgoed reparatie bedrijf met een landelijke dekking, onze techniekers zijn echte experts als het gaat om het repareren van wasmachines, vaatwassers, drogers en koelkasten.
Uiteraard geven wij op de uitgevoerde 3 maande reparatie garantie, je kunt hiernaar vragen tijdens het reparatiebezoek van onze technieker.
Vaak hebben wij het benodigde onderdeel al in onze werkbus liggen, mocht er toch een onderdeel nodig zijn dan wordt er vaak een tweede reparatiebezoek ingepland door de technieker. U betaalt hier geen extra kosten voor.
Wilt u uw afspraak annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Heeft u een afspraak die u binnen 24 uur wilt annuleren?
Dan brengen wij annuleringskosten in rekening.
Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden? Neem dan telefonisch contact met ons op op +32 493 45 15 55
Heeft u nog vragen over onze diensten?