De LE foutmelding op een LG wasmachine duidt op een probleem met de motor van de machine, vaak is deze overbelast geraakt. Verschillende situaties kunnen bijdragen tot het optreden van deze foutmelding. Hieronder staan enkele mogelijke oorzaken:
Te veel wasgoed in de trommel: Als de wastrommel te vol is, kan de motor overbelast raken. In dit geval moet je een deel van het wasgoed uit de trommel halen.
Probleem met het elektriciteitsnet: Dit kan een externe of interne netwerkstoring zijn. Een onstabiele spanning in het externe elektriciteitsnet kan bijvoorbeeld de LE-code activeren. Om dit probleem op te lossen, moet je mogelijk een spanningsregelaar installeren.
De deursensor werkt niet correct: Als het luik niet correct is gesloten, kan de machine weigeren te werken en een LE-foutmelding geven. Het openen en stevig sluiten van het luik kan dit probleem oplossen.
Storing in de besturingseenheid: In dit geval kan het helpen om de machine uit te schakelen en een tijdje te laten rusten voordat je hem opnieuw probeert in te schakelen.
Probleem met het elektrische circuit van de motor: Als de motorwikkeling is mislukt, kan dit de LE-foutmelding veroorzaken.
Defecte snelheidscontrolesensors: Als deze sensoren niet correct functioneren, kan dit leiden tot de LE-foutmelding.
Als het probleem aanhoudt na het controleren van deze mogelijke problemen, kan je best overwegen om verder te zoeken naar een ervaren witgoed hersteldienst zoals Herstelservice.
Reparatie aanvragen?
Reparatie is meestal binnen 24 uur al mogelijk, hoe eerder u belt – hoe sneller de technieker uw apparaat herstelt!
Wij zijn open en bereikbaar van maandag tot Zondag van 08:00 tot 21:00
Wij zijn een witgoed reparatie bedrijf met een landelijke dekking, onze techniekers zijn echte experts als het gaat om het repareren van wasmachines, vaatwassers, drogers en koelkasten.
Uiteraard geven wij op de uitgevoerde 3 maande reparatie garantie, je kunt hiernaar vragen tijdens het reparatiebezoek van onze technieker.
Vaak hebben wij het benodigde onderdeel al in onze werkbus liggen, mocht er toch een onderdeel nodig zijn dan wordt er vaak een tweede reparatiebezoek ingepland door de technieker. U betaalt hier geen extra kosten voor.
Wilt u uw afspraak annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Heeft u een afspraak die u binnen 24 uur wilt annuleren?
Dan brengen wij annuleringskosten in rekening.
Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden? Neem dan telefonisch contact met ons op op +32 493 45 15 55
Heeft u nog vragen over onze diensten?