Wasmachine Whripool F22 motor kapot

De foutcode F22 op een Whirlpool-wasmachine geeft aan dat er problemen zijn met de motorbesturing of de deurschakelaar. Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor deze foutmelding. Hier zijn enkele mogelijke oorzaken:

1. Defect deurslot: Het deurslot kan defect zijn waardoor de wasmachine niet goed kan functioneren.

2. Beschadigde kabels of stekker in de wasmachine: Het is mogelijk dat er een probleem is met de kabels of stekker in de wasmachine. Dit kan een communicatiestoornis tussen de motor en de elektronische module van de machine veroorzaken.

3. Deur sluit niet goed: Als de deur van de wasmachine niet goed sluit, kan de F22-foutcode worden weergegeven. Dit kan te wijten zijn aan een mechanische fout of gewoon aan een slechte sluiting van de deur.

4. Ophoping van wasmiddel rond het deurslot: Ophoping van wasmiddel rond het deurslot kan voorkomen dat de deur goed sluit. Dit kan worden opgelost door het wasmiddel rond het slot schoon te maken.

5. Overbeladen wasmachine: Het overbeladen van de wasmachine kan voorkomen dat de deur volledig sluit, wat de F22-foutcode kan veroorzaken.

6. Defecte hoofd-/centrale besturingseenheid: Hoewel dit vrij zeldzaam is, kan soms een elektrische fout deze code veroorzaken. Dit kan gebeuren als er een communicatiefout is tussen de deurvergrendelingsschakelaar en de hoofdbesturingseenheid (MCU), waardoor de MCU niet kan detecteren dat de deur gesloten is, ook al zien je eigen ogen dat dit wel zo is.

Als het probleem aanhoudt na het controleren van deze mogelijke problemen, kan je best overwegen om verder te zoeken naar een ervaren witgoed hersteldienst zoals Herstelservice.

Reparatie aanvragen?

AFSPRAAK MAKEN​

Wij zijn 7/7 telefonisch bereikbaar van 8u tot 21u Gelieve hieronder uw gegevens na te laten en wij contacteren u zo snel mogelijk terug.
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Vraag direct uw reparatie aan
Hoe dringend is de reparatie?

U kan ons ook steeds DIRECT BELLEN!

Veel voorkomende herstellingen

veelgestelde vragen

HOE SNEL KUNNEN JULLIE KOMEN?

Reparatie is meestal binnen 24 uur al mogelijk, hoe eerder u belt – hoe sneller de technieker uw apparaat herstelt!

WANNEER ZIJN JULLIE GEOPEND?

Wij zijn open en bereikbaar van maandag tot Zondag van 08:00 tot 21:00

WIE ZIJN JULLIE?

Wij zijn een witgoed reparatie bedrijf met een landelijke dekking, onze techniekers zijn echte experts als het gaat om het repareren van wasmachines, vaatwassers, drogers en koelkasten.

HOE ZIT HET MET GARANTIE?

Uiteraard geven wij op de uitgevoerde 3 maande  reparatie garantie, je kunt hiernaar vragen tijdens het reparatiebezoek van onze technieker.

HOE ZIT HET ALS ER ONDERDELEN NODIG ZIJN?

Vaak hebben wij het benodigde onderdeel al in onze werkbus liggen, mocht er toch een onderdeel nodig zijn dan wordt er vaak een tweede reparatiebezoek ingepland door de technieker. U betaalt hier geen extra kosten voor.

KAN IK MIJN AFSPRAAK ANNULEREN?

Wilt u uw afspraak annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Heeft u een afspraak die u binnen 24 uur wilt annuleren?
Dan brengen wij annuleringskosten in rekening.

IK HEB EEN ANDERE VRAAG ....

Heeft u geen antwoord op uw vraag kunnen vinden? Neem dan telefonisch contact met ons op op +32 493 45 15 55

Heeft u nog vragen over onze diensten?

82a3dcc9 f5ae 4af7 8144 7691ac623f52